عضو هیئت امنای مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به ایبنا گفت؛ سیاست‌های جدید در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به اقتصاد کتاب‌فروشی‌ها کمک می‌کند

عضو هیئت امنای مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به ایبنا گفت؛ سیاست‌های جدید در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به اقتصاد کتاب‌فروشی‌ها کمک می‌کند

عضو هیئت امنای مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به نخستین تجربه حضور کتاب‌فروشی‌‌ها در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این رویکرد را در تقویت اقتصاد آخرین حلقه نشر مؤثر می‌داند.
علی‌اکبر اشعری، عضو هیئت امنای مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به ویژگی‌های سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: همیشه در ایام برگزاری نمایشگاه کار و کاسبی کتابفروشان راکد می‌شد، زیرا مردم به لحاظ تجمیع کتاب‌ها در یک مکان و ارائه کتاب‌ها با تخفیف به سمت این رویداد می‌آمدند.
 
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره فرصتی ایجاد کرده است که کتابفروشان نیز به شکل مجازی حضور داشته باشند و معقتدم که این سیاست، کمک بسیار خوبی به اقتصاد کتابفروشان خواهد بود.
 
اشعری با اشاره به برگزاری سومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، همزمان با نمایشگاه کتاب تهران در سال 1402، عنوان کرد: ویروس کرونا آسیب‌های زیادی به اصناف کشور وارد کرد؛ اما دستاوردهایی را نیز به همراه داشت، مثل استفاده از فضای مجازی در ارائه بسیاری از خدمات مثل معرفی و فروش آنلاین کتاب.
 
وی تأکید کرد: در سال‌های قبل که بخش مجازی نمایشگاه فعال نبود، افراد زیادی مجبور بودند سالانه از استان‌ها و شهرهای مختلف به تهران بیایند تا کتاب‌های مورد نیاز خود را تامین کنند، اما برای تعداد زیادی از مردم به دلیل هزینه‌های رفت و آمد و اسکان در تهران این امکان وجود نداشت.
 
اشعری با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب، مشکلات زیادی را حل کرد، یادآور شد: این رویداد برای کسانی که امکان آمدن به نمایشگاه را دارند یا ندارند به راحتی فضای خرید کتاب را فراهم کرده است؛ البته طبق گزارش آماری سال‌های قبل علاوه‌بر تهران از شهرهای بزرگ هم از نمایشگاه مجازی، کتاب خریداری کردند.
 
وی با طرح این موضوع که حضور در نمایشگاه کتاب، فقط برای خرید نیست، گفت: برخی علاقه‌ دارند فضای نشر کشور و کتاب‌های منتشر شده طی یک‌سال اخیر را در این رویداد ببینند، اما کسانی که به دنبال آثار خاص و ویژه هستند می‌توانند از طریق جستجو در سایت نمایشگاه به آثار مورد نظر خود دست پیدا کنند.
 
اشعری همچنین با پیش‌بینی استقبال درخور توجه از سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی مخاطبان افزود: اگرچه طی سال‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، بهای کتاب هم افزایش داشته است اما با توجه به آمار و ارقام موجود اقبال مردم از کتاب خوب است؛ حتی فکر می‌کنم در بخش کودک و نوجوان این استقبال بیشتر و پررنگ‌تر خواهد بود.
 
به گزارش ایبنا؛ سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 20 تا 30 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود.
 
 
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد