اعلام برندگان جایزه ویندام کمبل/ برگزیدگان انجمن قلم و حلقه منتقدان آمریکا باز هم جایزه گرفتند

اعلام برندگان جایزه ویندام کمبل/ برگزیدگان انجمن قلم و حلقه منتقدان آمریکا باز هم جایزه گرفتند

فهرست برندگان جایزه ویندام کمبل 2023 به عنوان یکی از گران‌ترین جوایز ادبی جهان اعلام شد. پرسیوال اورت، نامزد جایزه بوکر 2022 و برنده جایزه جین آستین از انجمن قلم آمریکا در سال 2023 در این فهرست حضور دارد. همچنین نام لینگ ما، برنده جایزه داستان کوتاه و برن

(ایبنا) به نقل از گاردین، جوایز ویندام کمبل هر سال به هشت نویسنده برای دستاوردهای ادبی در چهار بخش داستان، ادبیات غیرداستانی، شعر و نمایشنامه تعلق می‌گیرد. امسال هر یک از برندگان 175 هزار دلار دریافت خواهد کرد که نسبت به سال گذشته 10 هزار دلار افزایش یافته است.

پرسیوال اورت و لینگ ما از نویسندگان مطرح حاضر در فهرست نهایی جوایز کمبل 2023 هستند که جایزه بخش ادبیات داستانی را به خانه بردند. پرسیوال اورت نویسنده بیش از 30 اثر داستانی و شعر است که برای رمان «درختان» در فهرست نهایی جایزه بوکر سال 2022 قرار داشت و امسال نیز برنده جایزه جین آستین از انجمن قلم آمریکا شد. لینگ ما، رمان‌نویس آمریکایی، نخستین اثر خود با عنوان «جدایی» را در سال 2018 و در سال 2022 مجموعه داستان کوتاهی به نام «مونتاژ سعادت» منتشر کرد که به تازگی برنده جایزه داستان کوتاه و نیز جایزه حلقه منتقدان کتاب آمریکا شده است.
 
سوزان ویلیامز، نویسنده ساکن لندن، برنده جایزه کمبل در بخش ادبیات غیرداستانی شد. داران اندرسون، مقاله‌نویس، روزنامه‌نگار و خاطره‌نویس ایرلندی نیز به‌خاطر نوشته‌هایش در زمینه فرهنگ، سیاست، شهرسازی و فناوری، برنده این جایزه در بخش غیرداستانی شد.
 
دی جی نانوک اوکپیک، نخستین نویسنده اهل آلاسکاست که جایزه ویندام کمبل را به خانه می‌برد. نخستین مجموعه شعر او با عنوان «نهنگ جسد» برنده جایزه کتاب آمریکا شده است. او و الکسیس پائولین گامبس، برنده جایزه کمبل امسال در بخش شعرند.
 
دومینیک موریسو و یاسمین لی جونز، در بخش نمایشنامه برنده جایزه کمبل شدند. جونز 25 ساله، جوان‌ترین برنده جوایز کمبل امسال است.

جایزه ویندام کمبل را دونالد ویندام و سندی ام کمبل در سال 2013 با هدف برجسته کردن دستاوردهای ادبی و فراهم کردن فرصتی برای نویسندگان جهت تمرکز بر کار خود، فارغ از نگرانی‌های مالی بنیان‌گذاری کردند. با مرگ ناگهانی کمبل در سال 1988 وندام مسئولیت برگزاری این جایزه را بر عهده گرفت.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد