جشنواره فرش ریزماهی خوی برگزار شود

جشنواره فرش ریزماهی خوی برگزار شود

جلسه مسایل و مشکلات بازار تاریخی خوی با حضور مرتضی صفری مدیر کل و داوود فرازی معاون میراث فرهنکی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، ساجدی فر معاون سیاسی ا

او با اشاره به میزان خسارت وارده زلزله به بناهای تاریخی شهرستان به ویژه بازار تاریخی خوی اظهار کرد: مکاتبات و پیگیری‌های لازم به منظور اختصاص اعتبار ویژه برای انجام عملیات مرمتی و رفع خطرات احتمالی در جریان است که در صورت تخصیص اعتبارات مرمت بازار تاریخی در اولویت خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: حفاظت از بازار تاریخی مانند یک مثلث سه ضلعی است که در این مثلث رکن اصلی بازاریان و کسبه بوده و ارکان دیگر نیز شامل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و مدیریت شهری هستند که به یکدیگر مرتبط هستند.

او ادامه داد: رطوبت، عدم هدایت اصولی آب‌های سطحی و فاضلاب از آسیب‌های جدی بازار تاریخی خوی هستند که در اولویت پیگیری‌ها قرار دارند تا با شبکه‌گذاری انشعاب فاضلاب بتوان این مشکلات را نیز حل کرد.

صفری در خصوص مسایل و مشکلات بافت تاریخی بیان کرد: این اداره‌کل موظف به حفاظت از بافت تاریخی است و برای این منظور مطالعه و تدوین ضوابط ساخت‌وساز و پلاک به پلاک در بافت تاریخی توسط مهندسان مشاور ذی‌صلاح در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در پایان خواستار تدوین تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌های ماموریتی این اداره‌کل با شهرداری خوی شد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد