دبیر شورای فرهنگ عمومی؛ جایزه فیروزه یک ظرفیت است

دبیر شورای فرهنگ عمومی؛ جایزه فیروزه یک ظرفیت است

دبیر شورای فرهنگ عمومی معتقد است که جایزه فیروزه به‌عنوان یکی از گام‌های موثر فرهنگی، نیازمند توسعه و ترویج عمومی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از دبیرخانه جایزه فیروزه، سیدمجید امامی، ضمن حضور در هفتمین نمایشگاه ایرانپنکس به بازدید از غرفه دبیرخانه توسعه و ترویج صنایع فرهنگی ایران به تجلیل از فعالیت‌های جایزه فیروزه طی دوره‌های گذشته پرداخت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: جایزه فیروزه یک ظرفیت است و باید بزرگتر و کارآمدتر شود.

 در این دیدار که اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی میزبان بود، امامی ضمن آشنایی با نخستین دوره جایزه ملی داستان «آفرینش» که قرار است روایتگر داستان آغاز به کار و روند پیشرفت کسب و کارها باشد، در جریان دیگر فعالیت‌های این رویداد فرهنگی قرار گرفت.

جایزه فیروزه که در چهار بخش اصلی نوشت‌افزار، هدایای فرهنگی، اسباب‌بازی و عروسک برگزار می‌شود، از دوره هفتم تبدیل به دبیرخانه توسعه و ترویج صنایع فرهنگی ایران شده است.

این دبیرخانه تلاش دارد تا به «معرفی فعالان صنایع خلاق به جامعه و نهادهای خصوصی»، «پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی»، «ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها و افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی»، «گفتمان‌سازی تولید و مصرف کالاهای فرهنگی» بپردازد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد