کنسرت محمد معتمدی در تهران اجرا می‌شود

کنسرت محمد معتمدی در تهران اجرا می‌شود

کنسرت محمد معتمدی ۲۷ تیر ماه در تالار بزرگ وزارت کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی پس از چهار سال در تهران روی صحنه خواهد رفت. این کنسرت ۲۷ تیر ماه ساعت ۲۲ در تالار بزرگ وزارت کشور اجرا می‌شود و بهای آن ۱۰۰ تا ۳۸۰ هزار تومان اعلام شده است.

آرام من، حالا که می‌روی، کویر، سوگند، مژده باران، دستم را بگیر، می‌نویسم عشق، باور نمی‌کنی، گل سنگ، سفری در شب و ای ایران از جمله قطعاتی است که معتمدی در کنسرت تیرماه اجرا خواهد کرد.

کنسرت محمد معتمدی در تهران اجرا می‌شود

معتمدی در افتتاحیه بیست و ششمین دوره فستیوال بین‌المللی موسیقی فِز کشور مراکش حضور پیدا کرد و همراه با یک ارکستر به اجرای برنامه پرداخت، این فستیوال بین‌المللی موسیقی بعد از ۲سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا ۱۹ تا ۲۲ خرداد (۹ تا ۱۲ ژوئن) برگزار شد.

وی همچنین ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت امسال طی چهار سانس در شهر کاشان، زادگاه خود کنسرتی را برگزار کرد که این کنسرت با استقبال مخاطبان مواجه شد، کنسرت معتمدی نخستین اجرای کنسرت موسیقی در تالار شهر کاشان بود.

چندی پیش موزیک ویدئوی کویر با شعر، آهنگ و آواز محمد معتمدی، تنظیم افشین عزیزی، کارگردانی مجید فرد و تهیه‌کنندگی موسسه آوای آبی رود منتشر شد، همچنین قطعه گلابخان در فضای شاد موسیقی ایرانی و با شعر و آهنگسازی معتمدی و خوانندگی علیرضا جعفرزاده در آستانه عید سعید فطر منتشر شد.

محمد معتمدی متولد ۱۳۵۷ در شهر کاشان، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته کارگردانی از دانشکده صدا و سیما است، وی فراگیری آواز و همچنین ساز نِی را به صورت خودآموز از سنین نوجوانی آغاز کرد. از سال ۱۳۷۶ آغاز به فراگیری شیوه آواز سیدحسین طاهرزاده نزد حمیدرضا نوربخش کرد. معتمدی همچنین به سبب علاقه‌ای که به مکتب آواز اصفهان داشت، همزمان به تمرین و الگوبرداری از آواز اساتیدی همچون تاج اصفهانی و ادیب خوانساری پرداخت و در این مسیر از راهنمایی اساتیدی همچون مرحوم حسین عمومی و علی‌اصغر شاه‌زیدی بهره برد.

معتمدی تاکنون با گروه‌های متعددی فعالیت داشته که از جمله آنها می‌توان به گروه خورشید (مجید درخشانی)، همنوازان شیدا (مرحوم محمدرضا لطفی)، ارکستر ملی ایران (فرهاد فخرالدینی)، هم آوایان (حسین علیزاده) و گروه ادیب (که خود وی پایه‌گذار آن است) اشاره کرد. معتمدی سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی رادیو دولتی فرانسه به عنوان خواننده برگزیده سال انتخاب شده و جایزه فرانس موزیک ۲۰۱۳ را دریافت کرد.

روایت آوازین در اپراهای مولوی، حافظ، عاشورا، سعدی و خیام از جمله مهمترین آثار معتمدی است. وی در اپراهای مولوی، حافظ، سعدی و خیام، روایت آوازین شخصیت اصلی داستان و نقش اول را برعهده داشته است.

صحنه دیدار شمس و مولانا از اپرای مولوی که در آن معتمدی روایت آوازین نقش مولوی و همایون شجریان روایت آوازین نقش شمس را برعهده دارند، از جمله موفق‌ترین سکانس‌های این اپرای عروسکی است که با استقبال چشمگیر هنردوستان مواجه شده ‌است.

ای عاشقان (مرحوم محمدرضا لطفی و بانوان شیدا - ۱۳۸۸)، وطنم ایران (مرحوم محمدرضا لطفی و همنوازان شیدا - ۱۳۸۷)، بودن و سرودن (مجید درخشانی و گروه خورشید - ۱۳۸۵)، صوفی (محمد معتمدی، سینا جهان‌آبادی، حسین رضایی‌نیا -۱۳۸۶)، یادواره عارف قزوینی (محمدرضا لطفی و همنوازان شیدا – ۱۳۸۸)، بدرود با بدرود (علی قمصری -۱۳۹۰)، گاهی سه گاهی (پویا سرایی- ۱۳۹۱)، سراسر مه (آرش کامور و گروه سروشان -۱۳۹۲) و مناجات (بدون ساز و فقط به صورت آواز در دستگاه‌های موسیقی ایرانی، مناجات‌خوانی به مناسبت ماه رمضان-۱۳۹۷) از جمله آثار معتمدی است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد