خوشنویس خویی مقام برتر مسابقات جهانی خوشنویسی را کسب کرد

خوشنویس خویی مقام برتر مسابقات جهانی خوشنویسی را کسب کرد

ایسنا/آذربایجان غربی ولی محبوبی استاد برجسته خوشنویسی کشور اهل شهر خوی رتبه برتر مسابقات جهانی خوشنویسی در بخش نستعلیق را از بین ۳۷ کشور جهان و ۷۰۰ اثر و استاد برجسته خوشنویسی به میزبانی کشور ترکیه را کسب کرد.

ولی محبوبی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: هنر و فرهنگ ایرانی جزو برتر برترین و بهترین ها در سراسر جهان است لیکن باید این هنر توسط هنرمندان کشور در جهان ارایه شود تا بتوانند علاوه بر اینکه جوایز و جایگاه های جهانی را کسب می کنند مردم جهان را با غنای ارزشمند فرهنگ و هنر و ادبیات ایرانی آشنا کنند.

وی بابیان اینکه برای سومین سال پیاپی مقام برتر مسابقات جهانی خوشنویسی را از آن خود می کند، سطح مسابقات را بسیار سنگین و رقابتی عنوان کرد و گفت : اساتید برجسته ای از سراسر جهان در این مسابقات شرکت داشتند.

محبوبی ارایه و انجام کارهای هنری را صرفا برای رقابت و کسب جوایز منوط ندانست و گفت: فرهنگ و هنر چشمه پاینده اخلاق و خصائل نیکوی انسانی است و هر قدر در جامعه و در سطح جهان این نوع کارهای و رقابت های ارزشمند فرهنگی و هنری برگزار و انجام شود و جامعه و جهان از سمت جنگ و آشوب و کینه و شرارت به سمت زیبایی ها ،اندیشه مداری و مهربانی و اتحاد و صلح حرکت می کند.

این استاد برجسته هنر و خوشنویسی ادامه داد : متاسفانه در کشور و درسطح شهرستان ها هیچ حمایت واقعی از هنرمندان نمی شود در نتیجه هر روز می بینیم اساتید این مرز و بوم در پستوها نگه داشته شده و گمنام مانده و در بی خبری مردم از دنیا می روند.

محبوبی افزود: هنر برای عرضه کردن است و باید مسئولین و متولیان امور این فضا و بستر را برای عرضه و ارایه هنر و آثار هنری توسط اساتید و هنرمندان فراهم کنند. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد