وارث تمدنی فاخر هستیم/حمایت از هنر و هنرمند هزینه نیست

وارث تمدنی فاخر هستیم/حمایت از هنر و هنرمند هزینه نیست

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما وارث تمدن بی سابقه ای هستیم و شاخصه های تمدنی ما می طلبد که بیشتر به حوزه های هنری خودمان توجه کنیم

احمد مرادی در حاشیه دیدار با "عیسی جنگانی" از اساتید مطرح هنرهای تجسمی استان هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، افزود: بخشی از آثاری که امروز از این هنرمند فاخر هرمزگانی مشاهده کردم، لذت بخش و تأثیرگذار بود و واقعا نمی توان برای هنر دست این هنرمند ارزش مادی قائل شد.

وی با بیان اینکه جامعه اگر به ظرفیت های هنری و فرهنگی اش توجه نکند، تهی می شود، اظهار کرد: طبیعی است که این وظیفه همه ما نمایندگان مجلس در حوزه تقنینی و نظارتی باید تلاش کنیم که مباحث فرهنگ و هنر پررنگ تر شده و جذابیت های این حوزه برای نسل جوان بیشتر تبیین شود.

مرادی ادامه داد: در کنار آن هم باید انتقال دانش و تجربه به نسل های آینده اتفاق بیفتد و فضا و بستری فراهم شود تا این هنرمندان عزیز بتوانند گنجینه هنری خودشان را به شاگردانشان و آیندگان منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه طبیعتا نحوه نگاهی که به هنرمند در جامعه ما وجود دارد با کشورهای دیگر متفاوت است و آن هم به نوعی متاثر از شرایط اقتصادی کشور ما است، عنوان کرد: اما در همه جای دنیا برای هنر و هنرمند شان متفاوتی قائل هستند. نهادهای حمایتی خصوصا در حوزه بیمه هنرمندان، از موضوعاتی هستند که در کشور ما کمتر بر روی آن کار شده است و آنها را موضوعاتی ویترینی می دانند در حالی که این گونه نیست و در واقع حمایت در بحث هنر و هنرمند هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای ساخت آینده کشور است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما وارث تمدنی فاخر هستیم و شاخصه های تمدنی ما می طلبد که بیشتر به حوزه های هنری خودمان توجه کنیم و در شرایط فعلی مهمتر از همه آنها حمایت از کسانی است که همه زندگیشان را پای هنر گذاشته اند.

وی حمایت از هنرمندانی همچون عیسی جنگانی و رفع دغدغه های این اساتید گرانبها را از وظایف مسئولان ذی ربط به ویژه دستگاه فرهنگ و هنر دانست و قول رایزنی در جهت رفع برخی از آن ها را داد.

مرادی در پایان از همکاری در جهت برگزاری نمایشگاه آثار عیسی جنگانی در بندرعباس خبرداد و خاطرنشان کرد: تمامی تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با همکاری دتسگاه های ذی ربط دغدغه های این هنرمند را کاهش دهیم.

لازم به ذکر است در این دیدار صادق ارشیا، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز احمد مرادی را همراهی می کرد.

به گزارش ایسنا، عیسی جنگانی متولد خرداد ماه ۱۳۵۲ در بندرعباس و هنرمند خودآموخته هرمزگانی است که در حدود چهل سال است نقاشی می‌کند و سالهاست به تدریس نقاشی در هرمزگان می‌پردازد. آثار او در نمایشگاه‌های بسیاری در سطح داخلی و خارجی به نمایش درآمده است. وی منتخب ششمین دو سالانه نقاشان معاصر کشور در سال ۸۲، مدیر برگزیده آموزشگاه های آزاد هنری سراسر کشور در سال های ۸۶ و ۸۸ و سابقه بیش از ۲۷ سال آموزش هنرهای تجسمی و پایه گذار آموزش هنرهای تجسمی در جزایر استان است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد