برگزاری نمایشگاه «ریشه ها» آثار استاد مرتضی نصر در اصفهان

برگزاری نمایشگاه «ریشه ها» آثار استاد مرتضی نصر در اصفهان

نمایشگاه ریشه‌ها با مروری بر آثار استاد مرتضی نصر عصر امروز در عمارت تاریخی سعدی حوزه هنری اصفهان برپا می‌شود.

در نمایشگاه ریشه‌ها ۳۵ اثر با موضوع اصفهان و ابنیه تاریخی آن که با تکنیک‌های رنگ و روغن و آبرنگ کشیده شده اند، به نمایش گذاشته می‌شود.

این آثار در گالری‌های نقطه، گلستان و بوستان برای علاقه‌مندان به نمایش درمی آیند، و بازدید کنندگان می‌توانند تا ۱۸ خرداد همه روزه در ساعات ۱۴ تا ۲۰ به جز روز‌های تعطیل از این نمایشگاه دیدن کنند.

استاد مرتضی نصر متولد ۱۳۱۵ در خانواده‌ای مذهبی در اصفهان به‌دنیا آمد. از همان سال‌های اول زندگی، به خوشنویسی و نقاشی علاقۀ خاصی داشت و پس از پایان‌یافتن تحصیلات دورۀ ابتدایی، به هنرستان هنر‌های زیبای اصفهان رفت و شروع به فراگیری نقّاشی، خطّاطی و مجسّمه سازی کرد.

پس از پایان تحصیلات متوسطّه، اوّلین کلاس آموزش طرّاحی و نقاّشی عمومی را در اصفهان تأسیس کرد و همزمان به فعالیت هنری و آموزش طراحی و نقاشی در آموزش و پرورش اصفهان پرداخت.

او در این مدت کوچک‌ترین فرصت‌هایش را صرف نقّاشی، طرّاحی و پیوند خود با طبیعت می‌کرد. موضوعات نقاشی وی عمدتاً پیرامون طبیعت، آثار باستانی و تاریخی، خصوصاً بنا‌های تاریخی اصفهان بوده‌است. همچنین آثار بسیاری به سبک رئالیسم و اکسپرسیونیسم خلق کرده‌است.

از آثار معروف وی می‌توان تابلوی فتح بابل را نام برد که در سال ۱۳۵۵ خورشیدی برندۀ بهترین اثر نقاشی کشور شد. تا کنون از آثار این استاد ۲۱ نمایشگاه نقّاشی در اصفهان و چند نمایشگاه نیز در تهران برپا شده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد