فصلنامه تخصصی مطالعات نظری هنر منتشر شد

فصلنامه تخصصی مطالعات نظری هنر منتشر شد

نخستین شماره فصلنامه «مطالعات نظری هنر» از سوی مؤسسه آموزش‌عالی هنر و اندیشه اسلامی قم منتشر شد.
محسن صابری، دبیر اجرایی فصلنامه مطالعات نظری هنر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، ضمن اعلام انتشار نخستین شماره فصلنامه مطالعات نظری هنر، گفت: موسسه آموزش‌عالی هنر و اندیشه اسلامی با نیازسنجی در حوزه مطالعات و پژوهش‌های علمی شاخه‌های هنر، به انتشار فصلنامه‌ای تخصصی اقدام کرد. مخاطبین این فصلنامه پژوهشگران هنر، هنرمندان و علاقه‌مندان به مباحث نظری هنر هستند.

وی افزود: افتخار این را داشتیم که دانشمندان درجه یک این حوزه را به‌عنوان سردبیر و اعضای هیئت تحریریه گردهم‌آوریم. سردبیری فصلنامه را خانم دکتر نادیا مفتونی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به عهده دارند و چهره‌های شناخته‌ شده آکادمیک در عرصه پژوهش‌های هنری نظیر دکتر حسن بلخاری، دکتر علی عباسی، دکتر نادیا مفتونی، دکتر بهمن نامورمطلق، دکتر سید‌رضی موسوی گیلانی، دکتر سید‌ابوالقاسم حسینی ژرفا و دکتر سید‌محمدحسین نواب هیئت تحریریه آن را تشکیل می‌دهند.

دبیر اجرایی فصلنامه مطالعات نظری هنر بیان کرد: شماره نخست این مجله به مقالات فارسی دومین دوره همایش کتابت قرآن کریم اختصاص پیدا کرد. این همایش از سوی مدرسه کتابت قرآن کریم وابسته به مدرسه اسلامی هنر، در سال ۱۳۹۹ برگزار شد. در این همایش مقالاتی در حوزه نسخه‌شناسی و خط‌پژوهی قرآن کریم پژوهشگرانی از کشورهای فرانسه، ترکیه، ایران و... ارائه شد. همچنین مقالات لاتین این همایش به‌زودی و به‌عنوان ضمیمه شماره اول منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران این حوزه قرار خواهد گرفت. این فصلنامه در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر می‌شود.

صابری در پایان گفت: فصلنامه تمامی موضوعات زیبایی‌شناسی، فلسفه هنر، تاریخ هنر، جامعه‌شناسی هنر، حکمت هنر، دین و هنر، علم و هنر، حقوق و هنر، اخلاق و هنر و دیگر مسائل مرتبط با هنر در تمامی عرصه‌های هنری اعم از موسیقی، معماری،‌ هنرهای نمایشی، هنرهای ترسیمی، هنرهای دستی و ادبیات را دربرمی‌گیرد. این مطالعات می‌تواند میان‌رشته‌ای یا در یک رشته خاص تعریف شود و رویکردها و گرایش‌های متنوعی را دنبال کند.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد