وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی جشنواره هنرهای تجسمی: اقتصاد هنر زمینه‌ای برای تقویت دیپلماسی هنر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی جشنواره هنرهای تجسمی: اقتصاد هنر زمینه‌ای برای تقویت دیپلماسی هنر است

محمد‌مهدی اسماعیلی در آیین پایانی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی در تالار وحدت با تاکید بر نقش هنر در دیپلماسی فرهنگی و هنری، گفت: اقتصاد هنر زمینه‌ای برای تقویت دیپلماسی هنر است؛ هرجایی که با زبان هنر وارد شده‌ایم، آن فضا تحت تسخیر بوده است.

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب گفت: امسال برای اولین‌بار در برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی از رئیس جمهور دعوت شد تا در بخش آینه در آینه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی حضور یابند و این حضور زمینه هم‌اندیشی خوبی ‌شد که ایشان با فعالان این حوزه داشتند و امیدواریم نتیجه این گونه هم‌اندیشی‌ها به حل مشکلات فعالان عرصه هنرهای تجسمی منجر شود.
 
توجه به عدالت فرهنگی در سراسر کشور
 
اسماعیلی گفت: برگزاری استانی جشنواره نقطه قوت بزرگی در چهارمین دوره از برگزاری بود و این گستردگی برگزاری نشان‌دهنده عدالت فرهنگی بود. عدالت فرهنگی یعنی اینکه بتوانیم در همه جای کشور پهناور عزیزمان زمینه‌ای برای بروز و ظهور جوانان مستعدمان را فراهم کنیم و این نگاه در جشنواره امسال رقم خورد.
 
وی با اعلام دبیری مجدد میرهاشمی از سوی برگزارکنندگان گفت: اینکه در آیین پایانی جشنواره دبیری جشنواره آینده نیز مشخص می‌شود، ابتکار جذابی بود.
 
رئیس شورای هنر افزود: امیدواریم با عزم قوی و برنامه‌ریزی‌های دقیق با نگاه محوری به دنبال تحقق شعارهایمان باشیم و سال آینده جشنواره‌های فجر با رونق بیشتر برگزار شود.
 
حضور جوانان مستعد در جشنواره از نقاط قوت آن است
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور جوانان در جشنواره چهاردهم تجسمی فجر گفت: حضور قوی جوانان در کنار استادان یکی از نقاط قوت این جشنواره بود. امیدواریم کار آموزشی قوی و مدون باعث ظهور استعدادهای بیشتر در کشور شود. بر این اساس شورایی را برای آموزش تشکیل داده‌ایم و دوره‌های رایگان هنری در ۵۰ رشته در ۷۲ منطقه محروم را دنبال می‌کنیم.
 
تقویت اقتصاد فرهنگ، هنر و صنایع خلاق از محورهای اصلی وزارت فرهنگ است
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تقویت اقتصاد هنر و فرهنگ و صنایع خلاق از محورهای اصلی کار ما در وزارتخانه است. می‌دانیم این کار آفاتی داشته و دارد اما برای پایه‌ریزی یک کار سالم در حال برنامه‌ریزی و شکوفاسازی آن هستیم.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد