جشن شصت‌سالگی شورای کتاب کودک

جشن شصت‌سالگی شورای کتاب کودک

مراسم شصتمین سالگرد تاسیس شورای کتاب کودک به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،  این مراسم با رونمایی از پوستر و لوگو شصت‌سالگی شورای کتاب کودک روز چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مراسم با پخش سرود شورای کتاب کودک آغاز و در ادامه پیام نوش‌آفرین انصاری دبیر شورای کتاب کودک به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس این نهاد پخش می‌شود.

همچنین صحبت‌های تنی چند از بنیان‌گذاران شورا و پیام‌هایی از مدیران دفاتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان(IBBY)، به مناسبت این مراسم منتشر می‌شود.


علاقه‌مندان می‌توانند شصت‌سالگی شورای کتاب کودک را از طریق کانال به آدرس t.m/shorayeketabekoodak یا اینستاگرام به نشانی cbc.1341 دنبال کنند.

شورای کتاب کودک سازمانی فرهنگی – پژوهشی، غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۴۱ تأسیس شده است. این سازمان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و اعضای آن نیروهای داوطلب هستند. شورا در حال حاضر حدود ۷۰۰ عضو (رسمی و وابسته) دارد و بنا بر اعلام، هزینه‌های خود را از راه حق عضویت، حمایت‌های مردمی، اجرای پروژه‌های فرهنگی و حق‌التألیف فرهنگنامه به دست می‌آورد.

کمک به شکوفایی ادبیات اصیل ایرانی برای کودکان و نوجوانان، کمک به اعتلای کیفی و کمی منابع ادبی و اطلاعاتی کودکان و نوجوانان، کمک به دسترسی هرچه بیشتر کودکان ایرانی به کتاب و انواع منابع ادبی و اطلاعاتی، تشویق و حمایت پدیدآورندگان و ناشران ایرانی برای خلق آثار باارزش ادبی و اطلاعاتی، توانمندسازی و ارتقای سطح دانش افراد در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، مشاوره، تبادل نظر و گفت‌وگو با پدیدآورندگان، صاحب‌نظران و مخاطبان کودک و نوجوان، والدین، کتابداران و مربیان، ارتباط فعال و مستمر با سازمان‌های داخلی، خارجی و افراد (حقیقی و حقوقی)، تهیه آثار نمونه مانند فرهنگنامه کودکان و نوجوانان و ایجاد سازمان مناسب برای تدوین آن، توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، گردآوری منابع و ارائه خدمات کتابخانه‌ای و ایجاد کتابخانه‌های کوچک از اهداف شورای کتاب کودک اعلام شده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد