مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون تشریح کرد

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون تشریح کرد

برنامه‌های کانون پرورش فکری در حوزه تولید کتاب

مدیرکل جدید نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تشریح برنامه‌های کانون در حوزه تولید کتاب گفت: دامنه فعالیت‌های انتشارات کانون با استفاده از ظرفیت‌های جامعه ادبی و هنری افزایش می‌یابد و درهای کانون به روی همه نویسندگان و هنرمندان عرصه کودک و نوجوان باز است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاطمه طارمی با تاکید بر این‌که نگاه کانون به هنرمندان و نویسندگان این عرصه گزینشی نیست، بیان کرد: کانون خانه‌ تمامی صاحبان قلم و اندیشه است و در حد و اندازه خود تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌های تولید محتوا هرچه بیشتر در این مجموعه باسابقه شکوفا شود البته موفقیت در این راه منوط به حمایت و همراهی اصحاب قلم و هنرمندان است.

او هم‌زمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رویکردها و برنامه‌های کانون در حوزه تولید کتاب را تشریح کرد و افزود: ظرفیت‌ کانون پرورش فکری در حوزه ادبیات ظرفیت کم‌‎نظیری‌ست و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند. خوشبختانه فعالیت‌ها و اقدام‌های مناسبی نیز در حال انجام است.

مدیرکل جدید نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اهمیت تولید کتاب ادامه داد: در این مسیر دو هدف عمده را شامل افزایش میزان تولید کتاب و توجه به مخاطب سرلوحه فعالیت‌ها قرار داده‌ایم به این معنی که در کنار تولید متنوع و باکیفیت کتاب، به خواسته‌ها و نیازهای جامعه مخاطبان وفادار خود هم بیشتر توجه کنیم که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای هم صورت گرفته‌است.

طارمی حمایت از حضور و فعالیت مولفان نوقلم و تصویرگران نوظهور در کانون در کنار بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان، جمع‌آوری قصه‌های بومی و توجه به ادبیات اقلیمی از سوی نویسندگان محلی را که به حفظ میراث فرهنگی ملی و ارزش‌های دینی منجر می‌شود از شاخص‌های انتخاب کتاب‌های جدید کانون برشمرد.

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون تصریح کرد: تولید کتاب سالم و مفید یکی از مهم‌ترین وظایف کانون در حوزه تولیدات چاپی‌ست و برای این منظور، تقویت و فعال کردن شوراهای تخصصی دوازده‌گانه بررسی آثار را از مهم‌ترین سرفصل‌های کاری خود می‌دانیم.

طارمی افزود: براساس درخواست‌های جامعه ادبی مبنی بر بازنگری در شوراهای تخصصی انتشارات - با توجه به تغییراتی که در حوزه مخاطب و نشر، به وجود آمده - این کار در حال انجام است و شناسایی افراد صاحب‌نظر و آثارشان در حوزه‌های دانشگاهی و مباحث نظری نیز یکی از اقدام‌های اخیر در این حوزه به شمار می‌رود.

او در پایان بالابودن شمارگان کتاب‌ها در کانون را یکی از مولفه‌های اصلی تولید کتاب در این مجموعه دانست و ادامه داد: همیشه چاپ اول و دوم کتاب‌ها به‌صورت مستقیم از طریق کتابخانه‌های کانون در سراسر کشور به دست مخاطبان کودک و نوجوان عضو این مراکز می‌رسد و افزایش تولید کتاب در این حوزه بسیار مهم و ضروری‌ست.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد