کتاب تازه احمدرضا احمدی برای کودکان

کتاب تازه احمدرضا احمدی برای کودکان

تازه‌ترین اثر احمدرضا احمدی، شاعر پیشکسوت با عنوان «پسرک، خواب، بیداری» برای کودکان منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این اثر داستانی تخیلی‌ و فانتزی با تصویرگری نوشین خائفی‌اشکذری در ۳۲ صفحه و با قطع رحلی با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۶۰ هزار تومان برای گروه سنی الف و ب در انتشارات پرنده‌ آبی (واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) منتشر شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: احمدرضا احمدی از پُرکارترین شاعران معاصر است که با ادبیات فارسی کهن و نو آشنایی عمیق دارد و در سال‌های گذشته دفاتر شعر بسیاری از او به چاپ رسیده است.  مخاطبان احمدرضا احمدی او را بیشتر با آثارش برای بزرگسالان می‌شناسند، ولی باید توجه داشت که او آثار داستانی و شعری در ادبیات کودک و نوجوان نیز دارد؛ مثلاً از دیگر آثار احمدرضا احمدی که پیش‌تر برای کودکان نوشته شده است و در انتشارات علمی‌ و فرهنگی (پرنده آبی) به چاپ رسیده، می‌توان به «تکه ابر، شاخه نرگس»، «حوض کوچک، قایق کوچک» و «کبوتر و ساعت» در سال‌های دورتر اشاره کرد. احمدی در همکاری دیگری با پرندۀ آبی در سال ۱۴۰۰، همزمان کتاب «شاعر و گل‌ها» را نیز برای کودکان منتشر کرده است.

آثار احمدرضا احمدی در حوزه کودکان مخاطبان خاص خود را دارند. در این دست آثار وجه انتزاعی و شعرگونگی ویژگی و درون‎‌مایه اصلی به شمار می‌رود. در «پسرک، خواب، بیداری» نیز در دنباله این ویژگی مشترک آثار، رؤیاهای کودکان به تصویر کشیده می‌شود و این‌که آنان چگونه آرزوی تحقق‌بخشیدن به این آرزوها را دارند؛ آرزوهایی مثل داشتن دوچرخه، برف‌بازی، بارگشتن پدر از سفر و یا چیزهایی شبیه به این که می‌تواند رؤیاهای هر بچه‌ای باشد.

در بخشی از «پسرک، خواب، بیداری» می‌خوانیم: مادر پسرک می‌گوید، پسرم هرچه را شب در خواب می‌بیند، همان اتفاق روز بعد در واقعیت رخ می‌دهد. پسرک همیشه آرزو داشت یک دوچرخه داشته باشد. شب خوابش را دید. صبح که از خواب بیدار شد دید که یک دوچرخه پشت در اتاق اوست.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد