برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت اکبر نحوی

برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت اکبر نحوی

مراسم سوگ‌یاد چهلمین روز درگذشت اکبر نحوی، استاد زبان و ادبیات فارسی و نسخه‌شناس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این مراسم در روز یکشنبه (۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۰) ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در تالار حکمت دانشگاه شیراز (واقع در پردیس ارم) برگزار خواهد شد.

محمدیوسف نیری، علی‌اشرف صادقی و خیرالله محمودی در یادبود اکبر نحوی سخنرانی خواهند کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند این مراسم را که توسط انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران، شعبه فارس، مرکز پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز و مدیریت فرهنگی دانشگاه شیراز اجرا می‌شود از صفحه اینستاگرام anjomantarvijfars@ و آپارات https://www.aparat.com/farhangi.shirazu/live پیگیری کنند.

اکبر نحوی، استاد دانشگاه شیراز، پژوهشگر، مصحح، شاهنامه‌پژوه و سعدی‌شناس، پنجم آبان‌ماه سال ۱۳۳۴ در قم متولد شد. لیسانس زبان و ادبیات فارسی را در سال ۱۳۶۵ در دانشگاه شیراز به پایان رساند. همچنین مقطع فوق ‌لیسانس را در رشته زبان و ادبیات فارسی و در همین دانشگاه گذراند. او دکتری زبان و ادبیات فارسی را هم در سال ۱۳۷۹ در دانشگاه شیراز به پایان رساند. نحوی عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، استاد ادبیات دانشگاه شیراز و عضو هیات علمی بخش زبان و ادبیات فارسی بود.

اکبر نحوی بیش از ۷۰ مقاله علمی در نشریات علمی و فرهنگی و دانشنامه‌های تخصصی داشت و از کتاب‌های او می‌توان به «از ایران چه می‌دانیم؟ - رودکی» «نکته‌ای درباره مؤلف معجم شاهنامه»، تصحیح «مجمل التواریخ و القصص»، تصحیح و توضیح «شیرازنامه» زرکوب شیرازی، «حیدر شیرازی در مراوده با خواجو» و ... اشاره کرد. 

اکبر نحوی در نیمه‌شب ۱۸ آذرماه در منزلش در شیراز و بر اثر سکته قلبی در سن ۶۶ سالگی از دنیا رفت.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد