نمایشگاه مجازی کتاب به نقدینگی ناشران کمک کرد

نمایشگاه مجازی کتاب به نقدینگی ناشران کمک کرد

اباذر رضانیامعلم با بیان این‌که نمایشگاه مجازی کتاب توانست توجه ناشران و خریداران کتاب را به خود جلب کند، اظهار کرد: این نمایشگاه در شرایط کرونایی توانست به اقتصاد صنعت نشر کشور و نقدینگی ناشران کمک کند.

اباذر رضانیا معلم (مدیر انتشارات کوله پشتی) در گفت‌وگو با ستاد خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را تجربه شیرینی توصیف کرد و گفت: استقبال مردم از این نمایشگاه و خرید کتاب در حد تصور ما نبود و انتظار چنین استقبالی را نداشتیم. بنابراین طبیعی است که برگزاری مجدد نمایشگاه مجازی کتاب را به واسطه مزایایی که دارد مطالبه کنیم.

 

او با بیان این‌که نمایشگاه فیزیکی کتاب جشنی است که طبق روال هرساله تا پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور برگزار می‌شد، عنوان کرد: در دو سال اخیر به واسطه شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا به سمت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب رفتیم؛ با توجه به این‌که اولین تجربه در این زمینه بود به خوبی توانست توجه ناشران و خریداران کتاب را جلب کند و به اقتصاد صنعت نشر کشور و نقدینگی ناشران کمک کند. همچنین با وجود محدودیت‌های کرونایی در کشور جریان کتابخوانی را حفظ کرد.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب برای اولین‌بار بود که به صورت مجازی برگزار می‌شد و مردم به طور کامل در جریان شیوه برگزاری آن قرار نگرفته بودند اما میزان فروش کتاب در اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در مقایسه با نمایشگاه فیزیکی کتاب قابل قبول بود. بنابراین باید در دومین دوره این نمایشگاه اطلاع‌رسانی‌های همه جانبه چه از طریق صدا و سیما داشته باشیم تا همه مردم در جریان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب قرار بگیرند.

 

مدیر انتشارات کوله پشتی با بیان این‌که از اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تجربه‌های زیادی کسب و مشکلات را شناسایی کردیم، یادآور شد: در دومین دوره این نمایشگاه مشکلات را برطرف خواهیم کرد و زیرساخت‌های مناسب برای پاسخگویی به خریداران و مردم را فراهم کرده‌ایم تا مردم از این نوع شیوه خرید کتاب رضایت کامل داشته باشند.

 

وی افزود: در نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرایط دسترسی عادلانه به کتاب برای همه مخاطبان سراسر کشور از خوزستان و سیستان و بلوچستان تا بشاگرد، چابهار و دورترین نقاط کشور فراهم شد و شاهد عدالت اجتماعی برای دسترسی همه به کتاب بودیم. حتی اگر امکان خرید برای افرادی وجود نداشت، می‌توانستند طی تماس با مرکز پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب تهران (همیار خرید) کتاب‌های خود را سفارش دهند. این اتفاق باعث گسترده‌تر شدن دایره بازدید و آشنایی مخاطبان با آثار ناشران شد.

 

اباذر رضانیا معلم در پایان پیشنهاد کرد: ساختارهای شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تقویت شود تا کتاب‌ها به موقع به دست مردم برسد. در این صورت شاهد رضایت مخاطبان و برپایی نمایشگاه مجازی کتاب به بهترین شکل ممکن آن خواهیم بود.

 

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد