برنامه‌های بزرگداشت شهید سردار سلیمانی در طول سال ادامه دارد

برنامه‌های بزرگداشت شهید سردار سلیمانی در طول سال ادامه دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در طول سال ادامه داشته باشد، از اختصاص بخش ویژه در جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر امسال به نام این شهید بزرگوار خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه آیین سوگواره فاطمی در جمع خبرنگاران درباره بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی و بزرگداشت مکتب این شهید والا مقام یکی از اولویت های برنامه‌های اصلی مجموعه وزارتخانه است که با جدیت دنبال خواهد شد. 

رئیس شورای هنر کشور اظهار داشت: امسال هم برنامه‌های وزارتخانه برای بزرگداشت سردار دلها صرفا به همین ایام سالروز شهادت موکول نشد و در طول سال ادامه دارد.

به گفته وی، کارهای بسیاری خوبی در رویدادهای مختلف در جشنواره‌های فیلم و تئاتر پیش روی امسال همزمان با ایام الله پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بخش های ویژه ای به نام شهید حاج قاسم سلیمانی در نظر گرفته شده است. 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در همه تولیدات فرهنگی و هنری تاکید شده یک سر فصل مشخص برای تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی لحاظ شود.

** مهمترین تکلیف ما در فضای مجازی افزایش سواد رسانه ای است

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور در ادامه در پاسخ به خبرنگاری درباره آموزش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، اظهارداشت: فضای مجازی دغدغه و توقع مردم است، در حوزه مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی،  بر اساس مصوبات امسال شورای عالی فضای مجازی تکالیف قانونی داریم که مهمترین آن افزایش سواد رسانه‌ای است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخش زیادی از زمان و زندگی مردم در فضای مجازی شکل می‌گیرد بسیار از کارهای آنها بر بستر شبکه اجتماعی و فضای مجازی انجام می‌شود. 

** مصمم به کاهش آسیب های فضای مجازی هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسیر سامان‌دهی فضای مجازی «نقش‌آفرینی مثبت» و جلوگیری از اشکالات است، تصریح کرد: مردم باید در فضای مجازی فعال و از فرصت و ظرفیت خوبی که شبکه‌های اجتماعی در اختیار آنها گذاشته، استفاده کرده در عین حال باید از مضرات آن هم جلوگیری شود.

اسماعیلی همچنین ساماندهی فضای مجازی را کار مشترک و میان‌دستگاهی دانست و افزود: مجموعه اقدامات خوبی برای فضای مجازی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده و محصولات و محتواهای اثربخشی در حوزه سواد رسانه‌ای انجام گرفته از این رو ما مصمم به  کاهش آسیب‌های حوزه فضای مجازی هستیم و برای کاهش و جلوگیری از مضرات آن تلاش خواهیم کرد.

آیین سوگواره فاطمی که به مناسبت شهادت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت نام و یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بعداز ظهر روز چهارشنبه (١۵ دیماه) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمع کثیری از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه،  و اقشار مختلف مردم در  موکبی که به همین منظور در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده بود برگزار شد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد