رییس شورای شهر خوی جشنواره شمس و مولانا در گذر تبدیل شدن به برند موسیقی سنتی ایرانی

رییس شورای شهر خوی جشنواره شمس و مولانا در گذر تبدیل شدن به برند موسیقی سنتی ایرانی

سجاد چهره آرا برگزاری جشنواره ملی شمس و مولانا را از رویداد های مهم کشور عنوان کرد .

رئیس شورای اسلامی شهر خوی اظهار داشت : توسعه شهرها مولفه های مختلفی را در برمیگیرد و شاخص های متعدد در ارتقای فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی هر شهر موثر است .

چهره آرا افزود : شهر خوی به دلیل تعدد ظرفیت های تاریخی و فرهنگی و حتی منابع انسانی نیاز بر تدوین و اجرای برنامه های کلان ملی و بین المللی را در این حوزه ها دارد چرا که بخش عمده ای از این ظرفیت ها در واقع فرا ملی هستند همچون شمس ، پوریای ولی ، امامزاده سید بهلول (ع) و ...

وی گفت : ما در گردشگری طبیعت ،؛ گردشگری مذهبی ، گردشگری تاریخی ، و گردشگری ورزشی حرفهای بسیاری برای گفتن داریم و هرکدام از این مولفه ها زیر ساخت های خود را نیاز دارند که در خوی می بایست به همین ظرفیت ها ایجاد و یا توسعه یابند .

رئیس شورای شهر خوی گفت : برگزاری چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با کیفیت اجرایی بسیار مناسبی طی سه روز و با حضور گروه های منتخب از بین 236 گروه از سراسر کشور برگزار شد و می توان گفت به حقیقت مفهوم شکوه یک جشنواره ملی تجلی شد .

وی افزود : ششمین همایش بین المللی شمس و مولانا نیز طی 4 روز بصورت حضوری و مجازی و با حضور چهره های برجسته علمی کشور و 9 کشور خارجی طی هفته اول آبانماه برگزار شد که این همایش نیز به شکل شایسته توانست توجه جامعه علمی و دانشگاهی و چهره های فرهنگی وادی کشور را به خود جلب نماید .

چهره آرا تاکید کرد : جشنواره ملی شمس و مولانا یکی از بزرگترین ظرفیت های موسیقی معنوی و سنتی ایرانی است که در این سال ها توانسه نقش کشوری خود را در ایجاد یک جشنواره با چهره ملی و فراملی ایفا نماید و در گذر تبدیل شدن به برند ملی موسیقی سنتی ایرانی است و ما انتظار داشتیم امسال وزرای محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی کشور با دعوت صورت گرفته در این جشنواره با شکوه کشوری حضور یابند که متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت .

وی گفت : تلاش مجموعه برگزار کنندگان چهارمین جشنواره ملی و ششمین همایش بین المللی شمس و مولانا قابل تقدیر و تحسین بوده و قطعا شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی تلاش می کنند تا با تقویت و حمایت بیشتر در سال های آتی شاهد اجرای این همایش و جشنواره بصورت گسنرده تر و فراگیر تر صورت بگیرد .

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد