کتاب «شطرنج در هنرهای تجسمی جهان» منتشر شد

کتاب «شطرنج در هنرهای تجسمی جهان» منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «شطرنج در هنرهای تجسمی جهان» به تألیف پدرام حکیم‌زاده توسط انتشارات شهر پدرام در نوبت چاپ اول منتشر شد. این کتاب در ۳۲۲ صفحه در گروه هنرهای تجسمی و تأکید بر شطرنج قرار می‌گیرد و با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه در پاییز ۱۴۰۲ منتشر و وارد بازار کتاب شد.

«شطرنج در هنرهای تجسمی جهان» کتابی است که ابتدا به معنای شطرنج و قوانین تعریف شده آن می‌پردازد و سپس در آثار هنرمندان فرهیخته از جمله فیلمسازان و نقاشان هنرهای تجسمی آن را تحلیل می‌کند و معنای دقیقی از جایگاه مهره‌های شطرنج در آثار هفت فیلمساز مشهور و آثار به‌جامانده از هنرمندان هنرهای تجسمی را بررسی می‌کند.

این کتاب علاوه‌برآن که برای هنرمندان در حوزه هنرهای تجسمی مناسب است برای فیلمسازان و منتقدان و همچنین تحلیلگرانِ سینما و هنرهای تجسمی هم می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

حکیم‌زاده به‌عنوان نویسنده این کتاب سعی بر این داشته است هنرهای تجسمی و هنر سینما را با هم در مفهوم نمادین شطرنج ادغام کند چرا که حضور کلی شطرنج باتوجه‌به مهره‌های آن معنا و مفهوم خاصی دارد به همین علت فیلم‌سازان از آن حتی به‌عنوان نماد از آن استفاده می‌کنند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد