سفر دبیر کل جمعیت هلال احمر به خوی

سفر دبیر کل جمعیت هلال احمر به خوی

دبیر کل جمعیت هلال احمر از پایان عملیات امداد به زلزله‌زدگان خوی خبر داد و گفت: در یک هفته گذشته 915 نفر از نیرو‌های امدادی در 52 روستا 9 اردوگاه اسکان اضطراری (8 شهری و 1 روستایی) برپا و به 21 هزار و 535 نفر و 4 هزار و 307 خانوار متاثر از زلزله خدمات ارا

یعقوب سلیمانی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با ارائه گزارش نهایی اقدامات این جمعیت در پی وقوع زمین لرزه 5.4 ریشتری در 28 دی‌ماه 1401 گفت: در مجموع 52 روستا با بهره مندی از توانایی خانه‌های هلال، دهیاران و همچنین تیم‌های عملیاتی و امدادی هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده ارزیابی شدند و از ساعات ابتدایی وقوع زلزله، اردوگاه‌های امدادی هلال‌احمر برپا و زلزله زدگان اسکان اضطراری یافتند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در این مرحله از امدادرسانی به متاثرین از این حادثه با صرف 353/763/800/000 ریال، از توزیع بسته‌های زیستی، امدادی و بهداشتی میان زلزله‌زدگان خبر داد و افزود: تاکنون 4307 دستگاه چادر، 1119 تخته موکت، 3166 تخته پتو، والور 526 شعله، بخاری برقی 2574 شعله، 1500 عدد آبمیوه و 2680 بسته غذایی 72 ساعته در میان زلزله‌زدگان تمامی مناطق متأثر از زمین لرزه توزیع شد.

وی افزود: همچنین به منظور ارزیابی میزان خسارات و امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی این زلزله، 915 نیروی عملیاتی نفر-روز در قالب 60 تیم عملیاتی-روز شامل تیم‌های ارزیاب، آنست، آواربرداری، اسکان اضطراری، تغذیه و ... با به کارگیری 201 دستگاه خودروی سبک و سنگین عملیاتی-روز به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

سلیمانی با اشاره به اعزام تیم‌های پیشرو شهرستان خوی به مناطق زلزله‌زده بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه در استان گفت: در همان دقایق ابتدایی زلزله علاوه بر تشکیل ستاد مدیریت بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC استان و سازمان امداد و نجات، ستاد مدیریت حوادث استانداری با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های متاثر نیز تشکیل شد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه خانه‌های هلال در امدادرسانی به بلایای طبیعی، اظهار کرد: طبق وظایف و اهداف از پیش تعیین شده برای خانه‌های هلال، در همان لحظات ابتدایی زمین‌لرزه خوی، 15 خانه هلال در روستا‌های اطراف شهرستان خوی با هماهنگی مرکز فرماندهی ستاد استان به‌حالت آماده باش درآمده و بلافاصله ارزیابی وضعیت افراد و ابنیه روستا را قبل از رسیدن تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر آغاز و نتایج را به ستاد فرماندهی عملیات استان اعلام کردند.

وی تاکید کرد: بیش از 100 نفر از داوطلبان فعال به زلزله‌زدگان کمک درسانی کرده و 80 نفر داوطلب نیز در شهرستان‌های چایپاره، پلدشت، شوط، ماکو و چالدران در حالت آماده باش بودند.

مدیر کل جمعیت هلال احمر از تهیه و توزیع 15 هزار پرس غذای گرم در تمامی مناطق زلزله زده با مشارکت خیرین و نیرو‌های داوطلب هلال احمر به همراه اعضای موسسه خیریه عترت بوتراب خبر داد و گفت: همچنین در ادامه‌ی همراهی داوطلبین و خیرین، علاوه بر تهیه 430 پرس غذای گرم برای عوامل اجرایی هلال احمر و اهدای اقلام غیرنقدی شامل 507 پتوی دو نفره، 100 بسته نان خشک، 970 قوطی کنسرو تن ماهی و 500 قوطی کنسرو لوبیا با مشارکت خیرین شرکت مس به خانواده‌های آسیب دیده، مدرسه‌ای پیش ساخته با ظرفیت 50 نفر به دانش آموزان روستا‌های همجوار بدلان، قریس و صوفی شهرستان خوی نیز اهدا شد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: اعضای تیم سحر شهرستان خوی متشکل از یک تیم که در دوره‌های آموزشی و تخصصی حضور داشتند، با هدف خدمت رسانی، ارائه حمایت‌های روانی و خدمات فرهنگی به کودکان، عازم مناطق زلزله زده شدند.

وی همچنین بیان کرد: اعضای تیم سحر خدمات خود را در قالب سه گروه تخصصی گروه PFA کمک‌های اولیه روانشناختی، گروه CFS فضای دوستدار کودک، گروه MDI رسانه و مستند سازی ارائه دادند.

سلیمانی در پایان تاکید کرد: امداد و حمایت جمعیت هلال‌احمر از زلزله‌زدگان تا پایان برطرف شدن آلام مردم زلزله زده شهرستان خوی ادامه دارد./ فرمانداری خوی

 
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد