۳۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه آذربایجان غربی در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند

۳۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه آذربایجان غربی در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: درحال حاضر ۳۳ هزار نفر از دانش آموزان استان در هنرستان ها تحصیل می‌کنند که این تعداد ۳۰ درصد کل دانش آموزان متوسطه را تشکیل می‌دهند.

جواد جنگی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از حوزه‌های امتحانات نهایی مدارس ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه میانگین کشوری تحصیل دانش آموزان دوره متوسطه در هنرستان ها ۴۰ درصد است، افزود: هدایت دانش آموزان استان به سمت رشته های مهارتی جزو اولویت‌های آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه امتحانات نهایی در دبیرستانهای استان با مشارکت ۳۱ هزار نفر پایه دوازدهمی هم اکنون در حال برگزاری است اضافه کرد: امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم از اول تا ۲۸ خردادماه جاری همزمان با سراسر کشور در ۱۶۶ حوزه اجرایی استان در حال برگزاری است.

جنگی با اظهار رضایت از نحوه برگزاری دقیق امتحانات و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شرایط کنونی گفت: برگزاری صحیح و دقیق امتحانات با اولویت سلامت دانش آموزان در دستور کار است و خانواده‌ها هیچ نگرانی‌ در این زمینه نداشته باشند.

وی همچنین با قدردانی از دست اندرکاران حوزه سنجش و امتحانات استان، با عوامل و دبیران حاضر در حوزه‌های تصحیح در خصوص کیفیت سووالات و نحوه برگزاری آزمون‌های نهایی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

آذربایجان غربی دارای ۶۸۰ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف در بیش از پنج هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد