اسماعیلی: دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن راه‌اندازی می‌شود

اسماعیلی: دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن راه‌اندازی می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: با راه‌اندازی دبیرخانه از هم‌اکنون برای برپایی بهتر دوره‌های آینده این رویداد بزرگ قرآنی و معنوی متمرکز می‌شویم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در آیین تجلیل از مدیران بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: نمایشگاه قرآن کریم که در ماه مبارک رمضان برگزار شد، نشاط معنوی و دینی را در جامعه فراهم کرد.

وی تصریح کرد: استقبال مردمی از نمایشگاه قرآن کریم بیش از حد انتظار بود و بر اساس آمار اعلام شده، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که این امر، نشان‌دهنده علاقه عموم مردم به فعالیت‌های دینی و اعتقادی است.

عضو کابینه دولت مردمی ادامه داد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی که همواره تاکید بر تضعیف باورهای دینی مردم دارند، می توانند نظاره گر استقبال مردمی و پرشور از رویدادهایی چون «نمایشگاه قرآن»، «جشنواره کتابخوانی رضوی» و «سرود سلام فرمانده» باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به حضور پررنگ هنرمندان در نمایشگاه قرآن کریم نیز اشاره کرد و افزود: در نمایشگاه امسال، شاهد برپایی پرشور غرفه هنرمندان بودیم و به لطف خدای متعال در دوره اخیر همراهی اکثریت جامعه هنری را با سیاست‌های جدید دولت انقلابی و مردمی شاهد هستیم‌.

وی تصریح کرد: درباره برپایی نمایشگاه قرآن، قائل به بی نقص بودن نیستیم اما نمایشگاه قرآن در دوره اخیر به حدی در جامعه نشاط ایجاد کرد که شخص رئیس جمهوری تأکید کردند نمایشگاه قرآن را حتماً در شهرستان‌ها هم برگزار کنیم. از سوی دیگر تجربه موفق نمایشگاه قرآن در دوره اخیر باید بر همین رویه ادامه پیدا کند و دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن را در روزهای آینده راه‌اندازی خواهیم کرد تا از همین لحظه به برپایی بهتر نمایشگاه قرآن در دوره های آینده کمک کرده باشیم.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ۲۷ فروردین با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شخصیت های فرهنگی در مصلای حضرت امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد و تا ۹ اردیبهشت پذیرای علاقه‌مندان بود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد