خوشنویسی ارتباطات معنایی با اماکن دینی را تقویت می‌کند

خوشنویسی ارتباطات معنایی با اماکن دینی را تقویت می‌کند

تبریز - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هنر خوشنویسی دارای جایگاه ویژه‌ای در معماری ایرانی و اسلامی است، گفت: این هنر بسیاری از ارتباطات معنایی انسان با اماکن دینی را فراهم کرده است.

سیدقاسم ناظمی، شامگاه یکشنبه در آیین گشایش نمایشگاه « خلوت انسان» و نکوداشت نام و یاد علیرضا عباسی از بزرگان خوشنویسی ایران در نگارخانه استاد یاسمی خانه فرهنگ تبریز، افزود: اگر این هنر از تاریخ هنر ما حذف شود بسیاری از ارتباطات مخاطبان مختلف با حوزه‌های معنویت و دین و ادبیات قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشنویسی در ادوار مختلف به عنوان دینی‌ترین و ایرانی‌ترین هنر مطرح شده و همواره در خدمت حقیقت، فضیلت و معنویت بوده است، اظهار داشت: متون دینی نیز همواره از این هنر متعالی بهره‌مند شده و به سبب آن توانسته است در مخاطب تاثیرگذار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بدون تردید هنر خوشنویسی بیش از سایر هنرها به رونق ادبیات فارسی کمک کرده است، گفت: خوشنویسی هنری با خاستگاه ایرانی و شرقی است و ما موظف هستیم این هنر را گرامی و پاس بداریم و فرصت‌های توسعه کمی و کیفی آن را فراهم کنیم.

ناظمی،‌ برگزاری نمایشگاه خلوت انس و نکوداشت یاد و نام علیرضا عباسی به عنوان یکی از هنرمندان نام آور ایران در عرصه خوشنویسی را اتفاقی مبارک در حوزه هنر خوشنویسی اعلام کرد و ادامه داد: تلفیق یک اتفاق هنری با کاری پژوهشی نیاز امروز عرصه هنر و فرهنگ است و می‌تواند در شناساندن بزرگان این عرصه و همچنین ابعاد مختلف هنر خوشنویسی موثر واقع شود.

وی یادآوری کرد: در زمان کنونی ما نیازمند توجه به معنا در هنر هستیم و این امر از مسیر همنشینی با بزرگان و تعامل هنرمندان در چنین برنامه‌هایی محقق می‌شود.

ناظمی، افزود: این اداره کل از هر اتفاقی که منجر به تعمیق باورها در حوزه پژوهش هنر شود، همراهی و حمایت می کند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد