چرا نمایشگاه مجازی کتاب امسال مختل نشد؟

چرا نمایشگاه مجازی کتاب امسال مختل نشد؟

مدیرعامل یک شرکت ارائه‌دهنده محصول در لایه زیرساخت به نمایشگاه مجازی کتاب تهران از تغییراتی که منجر به رفع اختلالات سال گذشته این رویداد شد می‌گوید.

فرید ستاری، مدیرعامل شرکت هم‌روش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تغییرات رخ‌داده در لایه زیرساخت دومین نمایشگاه مجازی کتاب اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید نمایشگاه کتاب تهران که سال گذشته به صورت مجازی برگزار شد، از لحاظ کیفیت لایه زیرساخت به خاطر چالش‌هایی که وجود داشت، یک‌سری اختلالات داشت که به صورت رسانه‌ای هم مطرح شد. ما بعد از این قضیه، با مدیران محترم این مجموعه صحبت‌هایی داشتیم که پس از آن با ما برای رفع این چالش‌ها شروع به کار کردند.

او همچنین گفت: البته ما از ماه‌ها قبل، بستر استقراری را برای سرویس نرم‌افزار نمایشگاه مجازی کتاب تهران آماده کردیم و کلیه آن سرویس زیرساختی که نرم‌افزار این رویداد باید بر روی آن مستقر شود، روی پلتفرم هم‌روش مستقر شد. در همین ۱۰، ۱۵ روز اخیر هم که نمایشگاه در حال برگزاری بود، به‌صورت اکتیو و ۲۴ساعته مانیتور می‌کردیم و خدا را شکر امسال به خوبی برگزار شد. این اتفاق علاوه بر این‌که توانست کیفیت را در لایه زیرساخت بالا ببرد، توانست هزینه‌ها را هم کم کند. چون این حوزه، حوزه‌ای است که معمولا در مجموعه‌های دیگر با هزینه‌های خیلی بالاتری آن را مدیریت می‌کنند.

ستاری سپس درباره اتفاقی که با کوبرنتیس مدیریت‌شده در لایه زیرساخت برای دومین نمایشگاه مجازی کتاب افتاد توضیح داد: اتفاقات مختلفی وجود دارد؛ معمولا بعضی وقت‌ها به نظر می‌آید که بحث مقیاس‌پذیری‌ست. وقتی در سیستمی سرویس‌دهی ارائه می‌شود که به اصطلاح ترافیک سرچ یا ترافیک یک‌دفعه‌ای دارد مثل: نمایشگاه مجازی کتاب که دیدیم از دسترس خارج می‌شود. تکنولوژی کوبرنتیس راهکارهایی دارد که بحث مقیاس‌پذیری را حل می‌کند. بحث دیگر این است که لود تست اتفاق بیفتد؛ یک‌سری لودهای مجازی شبیه‌سازی‌شده روی این پلتفرم قبل از اتفاق اصلی ایجاد شود تا بتواند آن را شبیه‌سازی کند تا مسائلی که ممکن است در آن پلتفرم اتفاق بیفتد، شناسایی شوند و بتوان آن‌ها را حل کرد.

او افزود: بحث‌های بهینگی زیرساخت هم وجود دارد. اگر از لحاظ کلان نگاه کنیم، دلیل این‌که معمولا این اتفاق نمی‌افتد این است که به صورت پراکنده انجام می‌شود؛ یعنی هر مجموعه‌ای می‌خواهد برای خودش این بهینگی را انجام دهد و به خاطر محدودیت‌های منابع انسانی و حوزه تخصصی معمولا تا حد معمولی اتفاق می‌افتد ولی وقتی با یک مجموعه تخصصی کار می‌کنند سرریز دانشی که وجود دارد، باعث می‌شود کیفیت بهتر شود.

فرید ستاری درخصوص وضعیت دومین نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: وضعیت امسال در بحث زیرساخت خوب بود. طبق آمارهایی که داشتیم، این‌طور نبود که نمایشگاه از دسترس خارج شود. در بحث تجربه کاربری و استفاده از سایت که مربوط به لایه‌های نرم‌افزاری است، من تخصصی ندارم و اظهارنظر نمی‌کنم اما با رویکردی که می‌بینم امیدوارم آن سرویس‌ها هم رو به بهبود بروند. 

چرا نمایشگاه مجازی کتاب امسال مختل نشد؟

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد