روح نمایشگاه طراحی ۱۹۷۵ ایتالیا در تهران زنده شد

روح نمایشگاه طراحی ۱۹۷۵ ایتالیا در تهران زنده شد

پیش‌نمایشِ اولین نمایشگاه بین‌المللی طراحی ایتالیایی ـ ایرانی توسط سفیر ایتالیا در تهران افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، پیش نمایش ویژه اولین نمایشگاه بین‌المللی طراحی ایتالیایی ـ ایرانی با عنوان «Domus Design - تهران ۲۰۲۲»، به طور رسمی در ۲۴ ژانویه توسط «جوزپه پرونه»‌، سفیر ایتالیا در تهران افتتاح شد.

نمایشگاه «Domus Design - تهران ۲۰۲۲» در نیمه دوم ماه مارس ۲۰۲۲ به مناسبت روز جهانی طراحی ایتالیایی در پایتخت ایران برگزار خواهد شد. این پیش نمایش در یکی از ساختمان‌های تاریخی مجموعه مربوط به دوره قاجار که محل اقامت سفیر ایتالیا است، با حضور «والتر ماریوتی»، سردبیر مجله «Domus»، که به همین مناسبت به تهران سفر کرده است، برگزار شد.
این پیش نمایش، از نمایشگاه تاریخی «Domus Design» که در سال ۱۹۷۵ در تهران به ابتکار مجله میلانی با نمایش ۲۸۰ قطعه از بهترین‌های طراحی‌های جهان برای خانه و صنعت اثر ۱۱۶ طراح برگزار شد، الهام گرفته است.

«پرونه» در مراسم افتتاحیه اعلام کرد: «نمایشگاه جدیدی که در تهران سازماندهی کرده‌ایم، قصد دارد روح نمایشگاه تاریخی که توسط Domus در سال ۱۹۷۵ برپا شده بود را از سر بگیرد و مراحل اصلی همکاری ایتالیا و ایران در بخش طراحی را دوباره مرور کرده و پیوند ویژه بین ایتالیا و ایران، که از دهه ۱۹۵۰ به بعد هرگز دست از تولید طرح‌هایی با زیبایی کمیاب برنداشته است، را برجسته کند»‌.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد