ثبت‌نام 790 ناشر در نمایشگاه مجازی کتاب استان آذربایجان‌غربی

ثبت‌نام 790 ناشر در نمایشگاه مجازی کتاب استان آذربایجان‌غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: تا به امروز در نمایشگاه مجازی کتاب استان آذربایجان‌غربی 790 ناشر از سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آذربایجان غربی،نشست هماهنگی هفدهمین نمایشگاه سراسری مجازی کتاب استان آذربایجان‌غربی صبح امروز 21 آذرماه با حضور‌ علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، هادی طباطبایی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان درسالن شهید عطایی استانداری بر‌گزار شد.
علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در این جلسه گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب از جهت دسترسی آسان و قابل استفاده‌تر بودن برای عموم مردم با نمایشگاه فیزیکی متفاوت است و تنها دلیل عدم برگزاری نمایشگاه فیزیکی، کرونا نبوده، بلکه قسمتی نیز به بحث بودجه دولت مرتبط است.
وی مشکل دوم را ترافیک برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه عنوان کرد و گفت: به این دلیل زمانی‌که برای برگزاری نمایشگاه فیزیکی در ارومیه اختصاص می‌دادند، اصولا مناسب نبود و در این نمایشگاه‌ها بیشتر مردم خود ارومیه و شهرهای نزدیک می‌توانستند حضور پیدا کنند و همچنین در بخش توزیع یارانه با مشکل مواجه می‌شدیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، مشکلات مسافتی و مالی، فرصت کم برای پیدا کردن کتاب را از دیگر مشکلات نمایشگاه فیزیکی عنوان کرد و ادامه داد: 24 ساعته بودن نمایشگاه مجازی، جلوگیری از استفاده غیرمجاز از بن کارتها و توزیع عادلانه، حضور راحت ناشران، افزایش سطح کمی و کیفی نمایشگاه و ارائه نشدن کتاب‌های تکراری را از مزایای نمایشگاه مجازی عنوان کرد.
این مسئول در پایان تاکید کرد: به خاطر مجازی بودن، نمایشگاه باید فضاسازی و اطلاع‌رسانی توسط تمام ارگان‌ها بیشتر انجام شود.
خرید با تخفیف 40 درصدی از نمایشگاه مجازی کتاب استان
رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه این نمایشگاه یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی استان است، گفت: همچنین این نمایشگاه می‌تواند هفته فرهنگی استان نیز محسوب شود.
وی افزود: نمایشگاه مجازی کتاب در استان آذربایجان‌غربی با حضور ناشران سراسر کشور به مدت هفت روز از (۸ تا ۱۴ دی) سال جاری برگزار خواهد شد.
این مسئول بیان کرد: این نمایشگاه با هدف فراهم کردن زمینه حضور بیشتر ناشران نسبت به نمایشگاه فیزیکی، امکان توزیع عادلانه یارانه حمایتی در تمام نقاط استان و کمک به توزیع مناسب کتاب در سطح کشور برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: در نمایشگاه مجازی کتاب استان قرار است کتاب‌ها را با تخفیف 40 درصدی ارائه کند، مردم می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را با 20 درصد تخفیفی که توسط ناشر و 20 درصد توسط خانه کتاب و ادبیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری کنند.
وی با بیان اینکه سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای متقاضیان ۱۰۰ هزار تومان است، گفت: در سایت بیش از 10 هزار نفر در سامانه می‌توانند بن کارت را همزمان ثبت نام و دریافت کنند و این در استان ما بیشتر بودن شهرستان‌ها و تقاضای خرید ثابلیت خوبی بوده و این سامانه 24 ساعته فعال است.
هادی طباطبایی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: استان آذربایجان‌غربی، استان فرهنگ‌خیزی است و هر کاری در زمینه فرهنگ انجام دهیم، سرمایه‌گذاری برای آینده است و در این زمینه نباید شک کنیم.
وی افزود: سه ارگان صدا و سیما، شورای اطلاع‌رسانی استان و خانه مطبوعات در زمینه اطلاع‌رسانی نمایشگاه مجازی کتاب باید تمام تلاش خود را به کار ببرند و ارائه شماره تلفن ثابت و ایجاد دبیرخانه فیزیکی در ارشاد باید مدنظر قرار گیرد.
طباطبایی همچنین انتخاب نام یکی از مفاخر استان برای نمایشگاه مجازی کتاب و برگزاری بزرگداشت، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و برون‌سپاری بخشی از این نمایشگاه به این سازمان‌ها و برگزاری کارگاه و استفاده از ظرفیت برنامه شاد را از دیگر فعالیت‌هایی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد